A Nowlog é uma empresa de prestação de serviços voltados à entrega de encomendas de pequeno porte. Veja, no presente artigo, como encontrar o contato via telefone Nowlog.
Sua matriz está localizada na cidade de Jundiaí, interior de São Paulo, e possui segurança armada, além de monitoramento 24 horas.
Entretanto, a empresa também atua nas regiões nordeste (em mais de 270 cidades atendidas), oeste (30 cidades atendidas), sudeste (100 cidades atendidas) e norte (5 cidades atendidas).
Como você pode ter visto, são mais de 400 cidades atendidas com força, sobretudo, no Nordeste. Assim, ter um canal de atendimento é essencial!
Por isso, confira, a seguir, as formas de entrar em contato com a empresa. Seja pelo telefone Nowlog, chat, e-mail ou pelo canal de Serviço de Atendimento ao Cliente.
Canais de atendimento disponíveis pela Nowlog:
- Telefone Nowlog
- E-mail Nowlog
- Redes Sociais
- Complain Here
Se você está com algum problema em relação a um pedido ou até mesmo entrega efetuada pela empresa Nowlog Logística Inteligente, você pode entrar em contato através dos canais de comunicação acima.
Outra opção é registrar uma ocorrência, caso você tenha algum problema, no portal Reclame Aqui.
Veja, abaixo, como entrar em contato com a Nowlog Logística Inteligente através de cada um dos canais disponíveis!
Telefone Nowlog: contato, SAC
Apesar de ser uma das maiores empresas de logística e transporte do Brasil e, principalmente, da região nordeste, a Nowlog não disponibiliza número de atendimento em nenhum dos canais de comunicação.
É possível rastrear a sua encomenda através do site. Para isso, acesse o site oficial da Nowlog Logística Inteligente. Em seguida, já na página inicial, você pode digitar o CPF
Em seguida, clique em “rastrear”. Você será, então, redirecionado para uma página onde serão informadas a nota fiscal, número do pedido, unidade em que se encontra juntamente com data e hora, além da situação.
SAC Nowlog Logística Inteligente: e-mail
O Serviço de Atendimento ao Consumidor da Nowlog Logística Inteligente, também conhecido como SAC, não está disponível via telefone Nowlog, como foi informado anteriormente.
Entretanto, a empresa disponibiliza o SAC via e-mail.
O Serviço de Atendimento ao Consumidor da Nowlog funciona em horário comercial. Ou seja, entre 8h30 e 18h30.
Para entrar em contato com a central de atendimento, portanto, você deve enviar um e-mail para sac@nowlogistica.com
Apesar do e-mail estar disponível no site oficial da empresa, não sabemos, ao certo, como funciona este atendimento.
Por outro lado, alguns relatos na internet, dos próprios consumidores que precisaram entrar em contato com a Nowlog Logística Inteligente, informaram que o tempo de resposta do SAC da empresa é de, pelo menos, um dia.
Existem, também, outras opções de e-mail que valem a pena anotar:
Ao escrever o e-mail para esclarecer suas dúvidas ou enviar sua manifestação, não se esqueça, de maneira alguma, de incluir seus dados pessoas. Nesse sentido, informe seu nome completo, número do pedido, cpf de quem comprou e o que foi comprado.
Se você quiser, também pode deixar seu telefone para contato.
Pode até demorar, mas, sem dúvidas, você irá receber um feedback ou um retorno da empresa.
Social media
Hoje em dia, as empresas estão cada vez mais conscientes da importância de estarem nas redes sociais.
Com a Newlog, uma das grandes empresas de logística e transporte de pequenas encomendas, isso não seria diferente.
Portanto, a empresa criou uma página no Facebook para se manter mais próxima de seus clientes e consumidores.
Além disso, na página do Facebook, você pode acessar comunicados importantes que impactam, direta ou indiretamente, a entrega de produtos.
Infelizmente, a página do Facebook da Newlog está desatualizada, tendo a sua última postagem em maio de 2018, durante a conhecida paralisação dos caminhoneiros.
Complain Here
Ao analisarmos as possibilidades de contato com a Newlog Logística Inteligente, encontramos o site Reclame Aqui.
O site Reclame Aqui é um canal que estabelece uma comunicação entre as empresas e alguns consumidores.
No portal online, é possível verificar a reputação da empresa, reclamações respondidas, índice de solução, se os consumidores voltariam a fazer negócio e a nota do consumidor.
No caso da Nowlog Logística Inteligente, a empresa já recebeu mais de 8400 reclamações e, deste número, 7139 foram respondidas.
Em geral, de acordo com os consumidores, o tempo de resposta é de 1 dia e 21 horas.
Para registrar a sua reclamação, você precisará entrar no link do Reclame Aqui e selecionar a opção “registrar reclamação”.
Em seguida, você precisará inserir a categoria do seu problema, tipo de produto ou serviço e o tipo de problema.
O próximo passo é preencher as informações com o tipo de reclamação e a história.
Aproveite também para anexar alguns documentos como prints dos contatos e conversas com a loja.
Não se preocupe, pois essas informações não serão divulgadas. Você também precisará incluir o número do pedido ou da ordem de serviço.
Além disso, não se esqueça, também, de incluir um número de telefone para contato, pois é por ele que a empresa poderá retornar a sua manifestação.
Os consumidores esperam um canal de comunicação eficiente com a empresa e, nesse sentido, um telefone Nowlog seria de grande utilidade.
Infelizmente, com não há esse canal de comunicação, o consumidor pode recorrer, em um primeiro momento, aos e-mails disponibilizados pela empresa e, caso não haja um retorno favorável, indicamos fazer uma manifestação do Reclame Aqui.
O portal funciona bem em todo o país e já ajudou na negociação entre milhares de consumidores e as respectivas empresas escolhidas para prestar um serviço ou adquirir um novo produto.
Qualquer dúvida, não deixe de entrar em contato com a Nowlog por e-mail.
Certamente, haverá um pessoal preparado para esclarecer dúvidas e orientar o consumidor em relação a algumas demandas que possam surgir.
Ouvidoria Nowlog
The larger the company, the more necessary it is to establish an ombudsman to address the demands and problems of its customers. In this sense,a Nowlog também possui um serviço de Ouvidoria para auxiliar os seus clientes em casos de reclamações.
Without a doubt, consumers are increasingly demanding and companies need a specific service channel to understand their relationship with the company and, as the name itself reminds us, to listen to the customer.
What is an ombudsman?
The ombudsman is a specific body that exists within the company and plays a very important role.
This is because it is through this sector, the ombudsman's office, that the company can evaluate, identify and monitor the service standard of its staff.
In general, people end up contacting an ombudsman when they have a problem with Nowlogand common care, unfortunately, cannot resolve this issue.
What is an ombudsman's office for?
The ombudsman, therefore, must listen to its customers' complaints and has the duty to ensure that the demand is always investigated and evaluated in an impartial and fair manner.
Each company defines its own approach and the way the sector operates. Some, for example, end up choosing to outsource this service in order to ensure greater impartiality.
Others choose to select their own employees, who are already familiar with the company's values, exchange or return policy, and refund processes.
At the Ombudsman's Office Nowlog, you can present compliments, suggestions, requests, complaints, statements and claims.
The interesting thing about the ombudsman is that, in addition to investigating your issue, it also has an effect on the company.
Difference between ombudsman and customer service
Many people end up wondering about the difference between the ombudsman and the SAC, or they end up getting confused when choosing which service channel is most appropriate for their needs.
Therefore, it is very important to know the difference between an ombudsman and a customer service department.
SAC, also known as Customer Service, is a channel made available by companies to meet the initial demands of a consumer.
At SAC, you can request information, clarify doubts, cancel your purchase and even make a complaint.
Please note that complaints to SAC have a time limit to be resolved: 5 days from the date your complaint is registered.
Some companies, such as telephone, energy, cable television, air or road transport companies, banks or health insurance companies, are required to offer a customer service channel through SAC.
Others, on the other hand, are not required to create this channel. However, if you really care about your service, it may be interesting to offer a customer service center.
The ombudsman, on the other hand, should not be your first contact with the Nowlog, since it is a problem investigation channel. In many cases, it is necessary to present the protocol number obtained from SAC.
When to contact an ombudsman
So, the answer to when to contact an ombudsman Nowlog is already very clear.
The ombudsman should be contacted after all possibilities of negotiations and contact with the company through the most traditional channels have been exhausted.
Therefore, consider contacting an ombudsman as your last resort, as a specific channel to open a report about your problem.
Leave it until you contact the ombudsman when your problem is not resolved by customer service.
How an ombudsman works
The ombudsman, upon receiving your complaint, will receive each piece of information presented by the customer.
The employee will then check the service and see if there are any errors. If an error is found, the company will receive feedback with “corrective measures” to prevent this type of thing from happening again.
In general, the ombudsman service usually works very well! They do a very serious job and consumers usually evaluate the service as positive and, above all, satisfactory.
How to contact the ombudsman
Cada empresa possui um canal específico para a ouvidoria. A ouvidoria, em geral, pode ser instaurada a partir do telefone ou então do e-mail. No caso da Nowlog, We have already made all contact channels available above.
Outras formas de atendimento Nowlog
Remember that the ombudsman's office should be the last resort, precisely to open a call or an occurrence and that, in most cases, it is necessary to present a protocol.
If you want to take your complaint to court, you need to gather as much information as possible to attach to the process.
But before that, try to resolve the issue as amicably as possible. Therefore, take advantage of the company's other customer service channels and try to resolve the issue through them.
Didn't solve the problem? Contact Reclame Aqui
If you still haven't resolved your issue, a great way to get in touch with Nowlog and force it to solve the problem without necessarily starting a process, is Reclame Aqui.
Reclame Aqui is one of the best and most efficient communication channels between consumers and companies.
There, the response rate is usually high, as is the resolution rate.
Now that you know what an ombudsman is and what it is for, you can decide whether it is the right time and channel to contact the company, or even file a complaint with Procon.
You've certainly heard of the Consumer Protection and Defense Office, better known as Procon, am I right? But after all, do you know what Procon is, what it's for and how it can help you?
Procon: What is it and how can it help you?
Procon is an institution focused precisely on consumer protection. And this is the result of movements since 1840, in the first Commercial Code.
But Procon, as we know it today, is the result of a partnership with the Department of Justice, which has a Procon unit in each state of the country.
The first Procon, however, appeared in 1976, in the city of São Paulo. Initially, Procon was called the Executive Consumer Protection Group.
With the Consumer Protection Code, in its 1990 edition, the activities of Procons spread throughout the country only became stronger.
Procon's objective is to ensure that companies, large or small, national or multinational, comply with current commercial laws.
In this way, illegal, deceptive or fraudulent activities can be monitored and corrected, thus ensuring a fair market for consumers.
Procon and the consumer protection code
Thus, Procon is based on the Consumer Protection Code, which governs commercial relations throughout the country.
This code discusses very important aspects for consumers, such as:
- Delivery time
- Product not delivered
- Misleading advertising
- Warranty Information
- Abusive practices
- Product liability
- Right of exchange
- Among other basic consumer rights
Some states, such as Alagoas, for example, provide an explanatory booklet with a given point in the Consumer Protection Code. To access this booklet, just click this link.
Therefore, all analyses and assessments are based on this consumer protection document, regardless of where the consumer lives. This is because the CDC, like the Consumer Protection Code, is valid throughout the national territory.
What is Procon for?
Now that you know what Procon is, you need to understand what it is for!
Entretanto, parece que as informações já acabaram ficando claras nos tópicos anteriores. Como o próprio nome do órgão já diz, a ideia do Procon é proteger os consumidores de práticas abusivas, inclusive da Nowlog.
But to do this, you need to contact the agency, make your complaint and file your report. But how does this work? That's what you'll learn in the next topic!
How does Procon work?
What not everyone knows is that you can contact Procon before even purchasing a product or service! That's right! You can contact Procon even before signing a contract.
Procon, via telephone, can clarify some of consumers' doubts and thus avoid a bigger headache in the future.
If you have any questions, you can contact Procon's electronic service, which is available on number 151.
Another alternative, if you prefer, is to go to a Procon office in your city or the one closest to your home.
In São Paulo, for example, there are Procons in different neighborhoods. Some of them, for example, have appointments scheduled in advance, on the same day.
In other words, you will go through a screening process with an attendant, who will evaluate your case. Depending on how it goes, you will receive a password to return at the established time.
What can be reported to Procon
Any abusive or illegal activity can be registered with Procon through a complaint, report or demonstration.
Once your right has been threatened or violated, you can contact Procon.
You can rest assured that, in these cases, consumer data is fully protected and is not disclosed to the reported company or anyone else.
The main complaints to Procon are:
- Related to telephone services (fixed or mobile)
- Credit cards and negative name
- Problems with Cable TV Companies
- Non-delivery of products on the established date
How to file a complaint with Procon
Now that you understand what Procon is, the next step is to understand how to file a complaint with Procon.
The first step is to check which Procon unit is in your city and/or state.
Before going there, however, it is a good idea to gather all the documents you have regarding the complaint. Among them, you can use:
- Invoice
- Receipt
- Conversations via email or prints
- Protocol numbers
- Contracts
- Photos of the product if it arrived defective or broken.
If you deliver the conversations, the ideal is to deliver them printed to Procon. Therefore, arrange for the printing.
Another thing you should do before contacting Procon is to try to resolve the issue directly with the seller and/or the store supplying the product through the ombudsman and customer service.
In general, contact information is available on the website's contact tab or at the bottom of the page. You can contact Customer Service (SAC).
If the company does not resolve the issue amicably, then the next step is to deliver these documents to Procon and register the complaint.
Don't forget to present this documentation with an identification document such as ID, Passport or Driver's License and CPF.
Check it out, on the Procon SP website, details of each stage of the complaint.
Small Claims Court
In some situations, another option is to file a lawsuit in small claims court with a company and even request moral damages.
To file a lawsuit in small claims court, you do not necessarily need a lawyer. In other words, you can file the lawsuit yourself!
The first step is to gather all the documentation and go to the Court in your city. Everything that happens in the first instance is free.
On the other hand, if you need to appeal, then you will need to pay for it and you will also need a lawyer.
The compensation is limited to 40 minimum wages. In general, lawsuits take up to 120 days to be heard. If the person wins, the next step is to enforce the sentence.
O objetivo do presente artigo é apenas informar sobre os procedimentos para entrar em contato com a Nowlog. Não temos nenhum tipo de vínculo com a empresa e não incentivamos nenhuma ação. Todas as decisões tomadas com base neste artigo são de inteira responsabilidade do leitor.
Veja no vídeo abaixo como rastrear suas encomendas nas principais transportadoras do país, inclusive na Nowlog.