O banco N26 é um banco essencialmente digital, legalmente autorizado a operar em paises da Europa. É considerando umas das maiores instituições do mundo no segmento de Bancos Digitais.
Desde 2016 o N26 trabalha com uma autorização bancária europeia plena. Atualmente tem mais de mil funcionários trabalhando em diferentes países e servindo a mais de 2,5 milhões de clientes.
O Banco N26 tem sede em Berlim, mas já está presente em mais de 24 países, inclusive no Brasil, embora ainda não esteja operando de forma plena em nosso país.
Muitas pessoas querem abrir uma Conta no Banco N26, considerando ser este um dos melhores bancos digitais do mundo, e para isso sabem que precisam entrar em contato direto com a Instituição.
Telefone do Banco N26
O Banco N26 ainda não tem serviço de atendimento ao consumidor disponível em nosso país, desta forma, não podemos ainda disponibilizar o telefone da instituição, mas você poderá acessar o site que já está disponível no Brasil.
Site do Banco N26 no Brasil
Se você quiser entrar em contato com o Banco N26 no Brasil, poderá acessar diretamente o site da Instituição:
Lista de Espera N26
Uma das contas digitais mais cobiçadas do mundo logo logo estará disponível para os brasileiros. Nesse sentido, além de disponibilizar um site, o Banco também já disponibizou um sistema para que as pessoas interessadas possam se cadastrar em uma lista de espera.
Assim, logo que o N26 começar a operar no Brasil, você terá alguma prioridade na abertura da Conta. Entre no site do Banco e cadastre-se já!
É possível abrir uma Conta N26 no Exterior?
Muitas pessoas que querem abrir uma conta neste banco não sabem, mas existe a possibilidade de abertura de uma Conta Digital no Banco N 26 mesmo residindo no país.
Desta forma, você não precisa esperar que o banco libere as contas no Brasil para ter acesso a um excelente banco digital.
Condições para abrir uma conta N26
Para abrir uma conta digital no banco N26 é preciso estar enquadrado nas seguintes condições:
- Ter 18 anos ou mais;
- Possuir um endereço em um dos países onde o N26 já atue – a lista inclui atualmente: Alemanha, Áustria, Bélgica, Dinamarca, Eslováquia, Eslovênia, Espanha, Estônia, Estados Unidos, Finlândia, França, Grécia, Holanda, Irlanda, Islândia, Itália, Liechtenstein, Luxemburgo, Noruega, Polônia, Portugal, Suécia, Suíça;
- Ter um smartphone com acesso a internet que seja compatível com o aplicativo N26;
- Ter um dos documentos permitidos para verificação
Não é necessário comprovação de renda.
Mas atenção:
- Brasileiros podem usar o passaporte, mas desde 2019 é preciso ter um visto que comprove autorização para residir legalmente, seja em definitivo ou temporariamente, em um dos países da Europa onde o N26 já atue, por pelo menos 12 meses.
- Brasileiros que tenham cidadania europeia, seja de Portugal, Itália ou qualquer outro, ficam isentos de apresentar a comprovação de residência. Basta abrir a conta com o passaporte europeu.
- O N26 ainda não atua ou envia os cartões para endereços no Brasil (mas já anunciou ter planos de fazer isso em breve). Enquanto isso, para abrir uma conta é possível selecionar um endereço na Europa para onde você confie que o cartão possa ser enviado.
Passo a Passo para Abrir uma Conta
Abrir uma conta bancária no N26 é um processo simples e sem burocracia. Segundo a empresa, o processo completo pode ser feito em 8 minutos. Siga os passos abaixo:
- Acesse o site do N26 in this link e clique e “Open Bank Account”;
- Escolha o país onde você tem residência (ou o país europeu para onde você quer que o cartão seja enviado). PS: Caso escolha “Brasil”, por enquanto seu nome entrará numa lista de espera até que o N26 inicie suas operações no país;
- Preencha seus dados pessoais, como nome, data de nascimento e endereço (para envio do cartão);
- Escolha o tipo de conta desejado: N26 ou N26 You ou N26 Metal;
- Valide seu email e faça o download do App do N26;
- No aplicativo, confirme seus dados enviando uma foto sua e da folha de dados de seu passaporte ou documento escolhido para verificação;
- Após aprovado, seu cartão será gerado e emitido. Escolha entrega regular (gratuita, em até 10 dias) ou expressa (€25, em 2 ou 3 dias úteis).
Ouvidoria do Banco N26
The ombudsman's office is a specific body that exists within the company and that plays a very important role. This is because it is through this sector, the ombudsman's office, that the company can evaluate, identify and monitor the service standard of its staff.
Em geral, as pessoas acabam contactando uma ouvidoria quando possuem um problema com o Banco N26 e o atendimento comum, infelizmente, não consegue resolver essa questão.A ouvidoria, portanto, deve ouvir as reclamações de seus clientes e possui o dever de garantir que a demanda seja investigada e avaliada sempre de maneira imparcial e justa.
Each company defines its own approach and the way the sector operates. Some, for example, end up choosing to outsource this service in order to ensure greater impartiality.
Others choose to select their own employees, who are already familiar with the company's values, exchange or return policy, and refund processes.
In the Ombudsman's Office, you can present compliments, suggestions, requests, complaints, statements and claims. The interesting thing about the ombudsman's office is that, in addition to investigating your issue, it also generates an effect on the company.
Tão logo seja disponibilizado o serviço de atendimento da N26 Banco no Brasil, é provável que a instituição crie um serviço de ouvidoria para atendimento dos clientes.
Complaint to the Central Bank of Brazil
Many users of banking services do not know, but when they have some kind of problem with a bank and the bank does not resolve it through its ombudsman, a very practical and viable alternative is to make a complaint to the Central Bank.
The Central Bank of Brazil is a highly regarded institution and, among other responsibilities, it is responsible for regulating and supervising the national financial system. The institution also currently works to ensure the stability of the purchasing power of money.
In the specific case of Banks, the Central Bank supervises and controls banking institutions, aiming to prevent abuses and other arbitrary acts that may be committed by the country's financial agents.
So if you had a more serious problem with the Banco N26 or any other financial institution and this problem was not resolved by the ombudsman, you can register your complaint very simply on the Central Bank website.
Once the complaint has been made, the Central Bank will contact the Banco N26 to request information about the complaint made.
In normal situations, the Central Bank takes around 8 to 10 business days to respond to the citizen. However, this period depends largely on how long the bank that was complained about takes to respond.
If your complaint is fair, the Bank will usually reverse its procedure or in some way seek to correct the error made, notifying the Central Bank about this occurrence.
Logically, if your complaint to the Central Bank is unfounded, no action will be taken, as the Central Bank will analyze your case and forward it to the institution, acting in this case as a mediator of the problem.
As previously mentioned, it is very simple to file a complaint with the Central Bank. The entire procedure is carried out online, and it is important that you register an email address to receive notifications each time the process is processed.
Another very important point to remember is the need to have the complaint receipt protocol at the Bank on hand. Have this number on hand as you will need it when making your claims.
It is also important to clarify that the Central Bank will ask you to write a text explaining exactly what happened between you and the bank. At this point, be as detailed as possible, providing the date, time, name of the attendant, what was said, protocol number, etc. Don't leave anything out!
Step by step: making a complaint on the Central Bank website
To initiate the complaint procedure at the Central Bank, you can click here.
As you can see in the image above, you must enter your CPF number and select Complaint against Financial System Institutions.
Solve the Captha and the screen will open for you to fill in the necessary data:
- Choose the name of the Institution
- Select Subject
- Enter your message, stating the complaint you want to make
- Enter the Financial Institution's protocol number
From there, the Central Bank will ask for your email and telephone number, generating the service protocol after that.
With the complaint protocol in hand, as stated above, you just need to wait for the bank's response regarding your complaint.
Questions and Answers about Complaints at the Central Bank
1- Which institutions does the Central Bank supervise?
The Central Bank supervises multiple banks, commercial banks, cooperative banks, investment banks, development banks, exchange banks, savings banks, credit unions, credit, financing and investment companies, real estate credit companies, leasing companies, exchange brokerage companies, securities brokerage companies, securities distribution companies, development agencies, mortgage companies, credit companies for microentrepreneurs and small businesses, payment institutions and consortium administrators.
2- Can I file a complaint against an Institution authorized to operate by the Central Bank?
Yes, complaints may be filed by customers and users of products and services from financial institutions and other institutions authorized to operate by the Central Bank, such as credit unions, payment institutions and consortium administrators, whenever there is evidence of non-compliance with legal and regulatory provisions whose supervision is the responsibility of this Agency.
3- Does a complaint to the Central Bank have the same effects as a lawsuit?
No. The Central Bank acts in the administrative sphere and does not replace legal action. Therefore, if your problem is not resolved by the Central Bank, you can file a lawsuit.
4- Does the Central Bank regulate the waiting time in bank queues?
No. The Central Bank does not regulate waiting times in queues. There are state and municipal laws that address this issue. It is up to consumer protection agencies (Procon, Prodecon, Decon) to provide guidance on this topic.
5- Does the Central Bank set the value of fees charged by banks?
The Central Bank does not determine the amount of fees. However, there are some services that banks must provide free of charge. Subject to the prohibitions, each institution is free to establish the amount of its fees.