Telefone Banco BMG

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O telefone do Banco BMG é uma informação muito buscada na internet por aqueles que tem alguma pendência com esta Instituição. Neste artigo vamos lhe informar todas as formas de contato com o BMG e algumas outras informações que podem ser muito úteis.

O Banco BMG teve a sua fundação na cidade de Belo Horizonte em 1930, se consolidando como um dos mais importantes do país e presente em grandes metrópoles da América Latina, como São Paulo.

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Atualmente, é um dos bancos brasileiros que estão na bolsa de valores, podendo ser comprado as suas ações tanto por pessoas físicas como jurídicas.

Nesse artigo, iremos te explicar como você poderá ter acesso a uma Conta Digital do Banco BMG, filiais do próprio que estão espalhadas pelos estados do país e suas vantagens ao utilizar o cartão de crédito BMG.

Telefone do Banco BMG

Telefones da Central de Relacionamento BMG

  • 4002 7007

Atendimento 24h por dia, todos os dias da semana.

  • Para ligações feitas de celular: 4002 7007;
  • Ligações de Telefone Fixo: 0800 770 1790;

Atendimento de segunda à sexta-feira, das 7h40 às 20h40 e sábado das 8h00 às 19h00.

Maiores informações sobre o telefone do Banco BMG, veja a imagem abaixo:

Telefone do Banco BMG

Cartão Crédito, Adicional e Crédito Consignado BMG

O Cartão de Crédito do Banco BMG pode ser emitido tanto por pessoas públicas, como servidores públicos, ou mesmo quem é da iniciativa privada, seja um empresário ou um colaborador de determinada empresa. É fundamental que você declare a sua renda para que possa ser avaliado o quanto de limite será permitido a você.

Uma vez que você tenha o Cartão de Crédito do Banco BMG, poderá solicitar um adicional, no nome de outra pessoa que queira presentear. É recomendado que confira isso juntamente a Central, Aplicativo do Banco BMG ou diretamente em uma agencia física, para que saiba de cobranças adicionais.

Descontos para torcedor

Os torcedores do Corinthians, Atlético-MG e Vasco tem inúmeros benefícios ao serem sócios do seu clube e terem conta no Banco BMG.

Confira as condições no site e faça valer os seus benefícios, seja em dia de jogo ou não.

BMG para empresas

O BMG atende pessoas jurídicas diretamente no e-mail bmgempresas@bancobmg.com.br. Simule já condições para operar financeiramente com o Banco BMG, seja em compra de ações do Banco BMG ou de outras instituições.

Redes Sociais BMG

O Banco BMG utiliza as suas redes sociais para informar aos seus clientes sobre novidades, além de investimentos exclusivos que você pode ter sendo ativo no Banco:

E-mail e contato pelo chat

Ao estar no site do Banco BMG, você poderá falar com a equipe de atendimento pelos canais eletrônicos, seja enviando o seu e-mail e sua mensagem, ou mesmo em tempo real pelo chat.

Informe se já é cliente ou não do Banco no link: bancobmg.com.br/site/atendimento/fale-conosco/

Filiais BMG

Muitos clientes ainda preferem o contato presencial para resolver as suas pendencias. A seguir, você verá algumas das filiais do Banco BMG que podem te atender no Brasil. Mesmo que esteja fora de sua cidade, sempre terá uma agencia que poderá te atender:

São Paulo

São Paulo: Av. Itaberaba, 982, Loja 03 – Freguesia do Ó – Telefone: 11 4305-5616

Campinas: Av. Benjamin Constant, 1195, Centro – Telefone: 19 3236-0823

Minas Gerais

Belo Horizonte: Av. do Contorno, 3485, Santa Efigênia – Telefone: 31 3481-0037

Juiz de Fora: Av. Getúlio Vargas, 426, Centro – Telefone: 27 3267-2391

Rio de Janeiro

Rio de Janeiro: Praça Tiradentes, 54, Centro – Telefone: 21 2242-5447

Duque de Caxias: Av. Nilo Peçanha, 160, Centro – Telefone: 21 2759-7602

Santa Catarina

Florianópolis: Av. Hercílio Luz, 655, Centro – Telefone: 0800 979 9099

Joinville: R. Luiz Niemeyer, 53, Centro – Telefone: 47 3433-0102

Paraná

Curitiba: R. Mal. Deodoro, 869, Centro – Telefone: 41 3221-4400

Maringá: R. Joubert De Carvalho, 409, Centro – Telefone: 44 3112-1482

Rio Grande do Sul

Porto Alegre: Av. Sen. Salgado Filho, 331, Centro – Telefone: 51 4003-2919

Caxias do Sul: R. Os Dezoito do Forte, 1690, Exposição – Telefone: 54 3029-6826

Bahia

Salvador: Av. Cristóvão, 17370, São Cristóvão – Telefone: 71 3035-1110

Ouvidoria Banco BMG

Conte com o Banco BMG para o que você precisa. O Atendimento da Ouvidoria do Banco BMG funciona de segunda a sexta, das 09h às 18h. Você pode ligar de qualquer parte do Brasil.

A ouvidoria é um órgão específico que existe dentro da empresa e que possui um papel muito importante.

Isso porque é através desse setor, da ouvidoria, que a empresa consegue avaliar, identificar e acompanhar o padrão de atendimento de seu quadro de funcionários.

Em geral, as pessoas acabam contatando uma ouvidoria quando possuem um problema com a empresa e o atendimento comum, infelizmente, não consegue resolver essa questão.

A ouvidoria do banco BMG, portanto, deve ouvir as reclamações de seus clientes e possui o dever de garantir que a demanda seja investigada e avaliada sempre de maneira imparcial e justa.

Cada empresa define uma tratativa e o próprio funcionamento do setor. Algumas, por exemplo, acabam optando por terceirizar esse serviço, a fim de garantir uma imparcialidade maior.

Outras, optam por selecionar os próprios funcionários da empresa, que já conhecem os valores da empresa, política de trocas ou devolução, além dos processos de reembolso.Na Ouvidoria, você poderá apresentar elogios, sugestões, solicitações, denúncias, manifestações e reclamações.

O interessante da ouvidoria é que, além de investigar a sua questão, ela também gera um efeito na empresa.

Diferença entre ouvidoria e SAC BMG

Muitas pessoas acabam se perguntando sobre a diferença entre a ouvidoria e o SAC do Banco BMG, ou então acabam se confundindo na hora de escolher qual o canal de atendimento mais adequado para a sua demanda.

Por isso, é muito importante saber qual é a diferença entre ouvidoria e SAC.

O SAC, também conhecido como Serviço de Atendimento ao Cliente, é um canal disponibilizado pelas empresas para atender as demandas iniciais de um consumidor.

No SAC, você pode pedir informações, esclarecer algumas dúvidas, cancelar a sua compra e até mesmo fazer uma reclamação.

Atenção, porque as reclamações no SAC possuem um tempo limite para serem resolvidas: 5 dias a partir da data de registro de sua reclamação.

Algumas empresas, como as de telefonia, energia, televisão a cabo, empresas de transporte aéreo ou viário, bancárias ou de planos de saúde são obrigadas a oferecerem o canal de atendimento através do SAC.

Outras, por outro lado, não são obrigadas a criarem esse canal. Entretanto, se você realmente se preocupa com o seu atendimento, talvez seja interessante oferecer um SAC.

A ouvidoria, em contrapartida, não deve ser o seu primeiro contato com a empresa, já que é um canal de investigação de problemas. Inclusive, em muitos casos, é necessário apresentar o número de protocolo obtido no SAC.

Complaint to the Central Bank of Brazil

Many users of banking services do not know, but when they have some kind of problem with a bank and the bank does not resolve it through its ombudsman, a very practical and viable alternative is to make a complaint to the Central Bank.

The Central Bank of Brazil is a highly regarded institution and, among other responsibilities, it is responsible for regulating and supervising the national financial system. The institution also currently works to ensure the stability of the purchasing power of money.

In the specific case of Banks, the Central Bank supervises and controls banking institutions, aiming to prevent abuses and other arbitrary acts that may be committed by the country's financial agents.

Portanto, se você teve um problema mais grave com o Banco BMG ou qualquer outra instituição financeira e este problema não foi resolvido pela ouvidoria, você pode cadastrar a sua manifestação de forma bem simples no site do Banco Central.

Once the complaint has been made, the Central Bank will contact the Banco BMG to request information about the complaint made.

In normal situations, the Central Bank takes around 8 to 10 business days to respond to the citizen. However, this period depends largely on how long the bank that was complained about takes to respond.

If your complaint is fair, the Bank will usually reverse its procedure or in some way seek to correct the error made, notifying the Central Bank about this occurrence.

Logically, if your complaint to the Central Bank is unfounded, no action will be taken, as the Central Bank will analyze your case and forward it to the institution, acting in this case as a mediator of the problem.

As previously mentioned, it is very simple to file a complaint with the Central Bank. The entire procedure is carried out online, and it is important that you register an email address to receive notifications each time the process is processed.

Another very important point to remember is the need to have the complaint receipt protocol at the Bank on hand. Have this number on hand as you will need it when making your claims.

It is also important to clarify that the Central Bank will ask you to write a text explaining exactly what happened between you and the bank. At this point, be as detailed as possible, providing the date, time, name of the attendant, what was said, protocol number, etc. Don't leave anything out!

Step by step: making a complaint on the Central Bank website

To initiate the complaint procedure at the Central Bank, you can click here.

Como você pode ver na imagem acima, você deve informar o número do seu CPF e selecionar Reclamação contra Instituições do Sistema Financeiro.

Solve the Captha and the screen will open for you to fill in the necessary data:

  • Choose the name of the Institution
  • Select Subject
  • Enter your message, stating the complaint you want to make
  • Enter the Financial Institution's protocol number

From there, the Central Bank will ask for your email and telephone number, generating the service protocol after that.

With the complaint protocol in hand, as stated above, you just need to wait for the bank's response regarding your complaint.

Questions and Answers about Complaints at the Central Bank

1- Which institutions does the Central Bank supervise?

​The Central Bank supervises multiple banks, commercial banks, cooperative banks, investment banks, development banks, exchange banks, savings banks, credit unions, credit, financing and investment companies, real estate credit companies, leasing companies, exchange brokerage companies, securities brokerage companies, securities distribution companies, development agencies, mortgage companies, credit companies for microentrepreneurs and small businesses, payment institutions and consortium administrators.

2- Can I file a complaint against an Institution authorized to operate by the Central Bank?

Yes, complaints may be filed by customers and users of products and services from financial institutions and other institutions authorized to operate by the Central Bank, such as credit unions, payment institutions and consortium administrators, whenever there is evidence of non-compliance with legal and regulatory provisions whose supervision is the responsibility of this Agency.

3- Does a complaint to the Central Bank have the same effects as a lawsuit?

​No. The Central Bank acts in the administrative sphere and does not replace legal action. Therefore, if your problem is not resolved by the Central Bank, you can file a lawsuit.

4- Does the Central Bank regulate the waiting time in bank queues?

​No. The Central Bank does not regulate waiting times in queues. There are state and municipal laws that address this issue. It is up to consumer protection agencies (Procon, Prodecon, Decon) to provide guidance on this topic.

5- Does the Central Bank set the value of fees charged by banks?

The Central Bank does not determine the amount of fees. However, there are some services that banks must provide free of charge. Subject to the prohibitions, each institution is free to establish the amount of its fees.

Taking Legal Action Against a Bank: Is It Worth It?

Many people wonder whether it is worth taking legal action against a bank. Is it feasible? Is it worth it? To answer this question, first of all, you need to know the extent of your problem with the banking institution.

We know that most of the problems involving customers and banks are issues that are easier to resolve through a complaint to the bank's own ombudsman or even by making a statement to the Central Bank.

However, when the situation is more complicated and involves larger amounts, the customer may consider filing a lawsuit against the financial institution, knowing that this will be a last resort, after exhausting administrative avenues for resolving the conflict.

One option for those who were unable to resolve the issue through conventional means is to file a lawsuit in Small Claims Court in your region, which is the competent body to process cases of up to 40 minimum wages. It is important to emphasize that, for cases of less than 20 minimum wages, it is not mandatory to appoint a lawyer.

Another advantage of JEFS that cannot be forgotten is the absence of legal costs for litigants, that is, you will not need to pay anything to file a lawsuit against the Bank.

To be successful in a case before the Small Claims Court, it is important that you gather as many documents as possible, such as contracts, bank statements, emails, collection letters, proof of payment, etc.

Another fundamental thing in this type of process is to have all the details of the Bank against which you are going to file the lawsuit: address, telephone number, CNPJ, name of the manager, among other important information so that the justice officials can locate the financial agent.

And as previously mentioned, there is no need to hire a lawyer, although if you have the means, this is highly recommended, considering that in more complex cases the assistance of a specialist will be essential for you to be successful in the dispute.

Therefore, now that you know all the details about how to file a lawsuit against a bank, it is up to you to decide whether or not this is viable, whether it is the best solution or not.

AVISO: Este site não possui nenhum tipo de vínculo com o Banco BMG. As informações encontradas aqui tem caráter jornalístico e informativo. Para questões pessoais, procure diretamente a instituição pelos canais de atendimento.